- Etapa de clarificare
- Depunerea ofertelor
- Licitație electronică
- Etapa de evaluare a ofertelor
- Contract
Conform cerințelor caietului de sarcini
Informaţia despre Autoritatea Contractantă
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
Web site
Persoana de contact
Datele achiziției
Data publicării
Ultima modificare
MTender ID
Cod CPV
Tip de procedură
Criteriu de evaluare
Lista loturilor
Denumirea lotului : Servicii de elaborare a studiului de fezabilitate privind ”Reparația capitală a drumului M1 Frontiera cu România – Leușeni - Chișinău-Dubăsari - Fr. cu Ucraina, km 94,40 - 102,95 (Lotul 3 a centurii mun. Chișinău), inclusiv și construcția intersecțiilor denivelate pozitionate la km 95,278 și km 99,626
Conform cerințelor caietului de sarcini
Documentele procedurii de achiziție
-
Documentaţie de atribuire
18.07.2025 10:39:14
-
Documentaţie de atribuire
18.07.2025 10:39:14
28.07.2025 09:46
Răspuns la clarificare: Buna ziua. Clarificare la Întrebarea 1: Corelația dintre denumirea contractului și conținutul Caietului de sarcini Denumirea contractului, „Elaborarea Studiului de Fezabilitate”, definește faza de pregătire a proiectului de investiții în conformitate cu etapele standard. Cu toate acestea, conținutul și nivelul de detaliere al documentației solicitate sunt definite în mod expres și imperativ de către Caietul de sarcini. Autoritatea Contractantă a stabilit acest nivel de detaliere în mod conștient și strategic, pentru a asigura că documentația rezultată (Studiul de Fezabilitate) va fi suficient de matură,completă și solidă pentru a fundamenta decizia de finanțare și pentru a reduce riscurile tehnice și financiare în etapele ulterioare. Toate cerințele enumerate, în Caietul de sarcini, sunt considerate indispensabile și obligatorii pentru atingerea acestui obiectiv. Prin urmare, ofertele financiare trebuie elaborate în strictă conformitate cu totalitatea cerințelor stipulate în Caietul de sarcini, acesta fiind documentul contractual de referință. Clarificare la Întrebarea 2: Fundamentarea valorii estimative Valoarea estimativă a contractului a fost stabilită de Beneficiar în deplină concordanță cu normativele în construcții în vigoare (NCM L.02.12-1:2018, NCM L.02.12-2:2018, NCM L.02.11-2:2013, NCM L.02.11-4:2013 etc.), care reflectă indicatori de prețuri de referință pentru lucrări de proiectare. Au fost, de asemenea, aplicați coeficienții de ajustare necesari pentru complexitatea și specificul serviciilor de proiectare. În contextul în care Autoritatea Contractantă a estimat valoarea serviciilor de proiectare cu respectarea deplină a actelor normative menționate, consideră această valoare ca fiind suficientă și realistă pentru acoperirea integrală a serviciilor solicitate, în condițiile unui management eficient al resurselor. Această concluzie este susținută și de analiza comparativă a contractelor de proiectare pentru obiective similare, atribuite în ultimii ani, inclusiv cu ajustarile anuale normate. Analiza istorică indică faptul că valoarea estimată se aliniază tendințelor pieței, reflectând un cost corect pentru un prestator bine organizat și eficient. Reamintim că valoarea estimativă are un caracter orientativ. Obligația legală și comercială a fiecărui operator economic este de a-și fundamenta propria ofertă financiară pe baza analizei detaliate a cerințelor, a structurii de costuri operaționale, a strategiei de piață și a eficienței proprii. Clarificare la Întrebarea 3: Subcontractarea specialiștilor Caietul de sarcini definește CE servicii trebuie prestate, nu CUM trebuie acestea realizate din punct de vedere organizatoric. Stabilirea modului de îndeplinire a obligațiilor contractuale, fie prin resurse proprii, fie prin asociere sau subcontractare, reprezintă responsabilitatea exclusivă și decizia strategică a ofertantului. Autoritatea Contractantă nu poate și nu se va implica în deciziile de management intern ale unui operator economic. Fiecare ofertant trebuie să își evalueze propriile capacități tehnice și umane și să decidă dacă este necesară subcontractarea pentru a acoperi toate domeniile de specialitate cerute (mediu, geotehnică, topografie, hidrologie etc.). Oferta financiară trebuie să fie unică și completă, incluzând toate costurile necesare pentru livrarea serviciilor la standardul de calitate solicitat, indiferent de modalitatea de organizare aleasă (personal propriu sau terți subcontractați). Clarificare la Întrebarea 4: Transparența devizului estimativ În conformitate cu legislația privind achizițiile publice, Autoritatea Contractantă a publicat valoarea totală estimativă a contractului, asigurând astfel nivelul de transparență bugetară cerut de lege. Cu toate acestea, publicarea devizului de cheltuieli detaliat al Beneficiarului, inclusiv prețurile unitare estimate, contravine principiilor fundamentale ale concurenței loiale și legislației în vigoare. O astfel de acțiune ar influiența negativ competiția reală, ar încuraja alinierea artificială a prețurilor și ar anula scopul procesului de achiziție, care este obținerea celui mai bun preț în baza calculelor proprii și a eficienței fiecărui ofertant. Protejarea confidențialității estimărilor detaliate asigură un mediu concurențial echitabil pentru toți participanții. Clarificare la Întrebarea 5: Dreptul de autor Potrivit clauzei 10.2 din Condițiile speciale ale Contractului, Prestatorul acordă Beneficiarului un drept neexclusiv, irevocabil şi nelimitat în timp și spațiu de a utiliza, reproduce, adapta, modifica şi edita documentația de proiect, inclusiv pentru realizarea lucrărilor, obținerea avizelor/autorizărilor și exploatarea construcției rezultate, în conformitate cu scopul pentru care proiectul a fost contractat. În acest context, se confirmă respectarea prevederilor Codului urbanismului şi construcțiilor nr. 343/2023 şi Legii nr. 230/2022 privind dreptul de autor, acte normative la care faceți trimitere. Totodată, subliniem că obiectul contractului constă în prestarea serviciilor de elaborare a studiului de fezabilitate. Prin urmare, propunerea de cesionare a drepturilor patrimoniale de autor asupra acestuia, în sensul art. 143 alin. (2) din Legea nr. 230/2022, nu este aplicabilă prezentului contract, care nu vizează elaborarea studiului de fezabilitate.
04.08.2025 12:41
Răspuns la clarificare: În legătură cu solicitările de clarificare primite în cadrul perioadei de clarificare a proceduri de achiziție a Serviciilor de elaborare a studiului de fezabilitate privind”Reparația capitală a drumului M1 Frontiera cu România – Leușeni - Chișinău-Dubăsari - Fr. cu Ucraina, km 94,40 - 102,95 (Lotul 3 a centurii mun. Chișinău), inclusiv și construcția intersecțiilor denivelate pozitionate la km 95,278 și km 99,626 (Lotul 3 a centurii mun. Chișinău)”. Autoritatea Contractantă, S.A. „Administrația Națională a Drumurilor” (AND), prezintă următoarele clarificări: Stimate operator economic, Autoritatea contractantă confirmă că deține o înțelegere deplină asupra specificului și complexității lucrărilor ce fac obiectul prezentei proceduri de achiziție. Scopul fundamental al contractării serviciilor de elaborare a Studiului de Fezabilitate (SF) este tocmai obținerea unei documentații complete, care să analizeze și să fundamenteze toate soluțiile tehnice și economice pentru etapele ulterioare de proiectare și execuție, luând în considerare toate mențiunile și clarificările anterioare. În continuare, răspundem punctual la clarificările adresate: 1. Cu privire la denumirea lucrării Clasificarea lucrării ca „Reparație capitală” sau „Reconstrucție” nu reprezintă un aspect esențial la etapa actuală a procedurii de achiziție. Unul din obiectivele cheie ale Studiului de Fezabilitate este anume analiza detaliată a stării actuale a drumului și fundamentarea soluțiilor tehnice necesare pentru a corespunde cerințelor de trafic și siguranță. În funcție de amploarea intervențiilor propuse (supralărgire la 4 benzi, construcția de intersecții denivelate, lucrări la terasamente etc.), elaboratorul SF va determina și va argumenta în mod explicit încadrarea corectă a lucrărilor, conform normativelor în vigoare. Astfel, denumirea finală și corectă va fi o concluzie a studiului ce urmează a fi elaborat. 2. Cu privire la cuprinsul lucrării și intersecția de la km 96,12 Argumentele prezentate privind necesitatea asigurării conexiunilor cu zonele economice adiacente traseului, inclusiv analiza fluxurilor de trafic și oportunitatea construcției unor intersecții (la nivel sau denivelate), reprezintă însăși subiectul fundamental al studiului ce urmează a fi contractat. Caietul de Sarcini prevede în mod explicit că Prestatorul (ofertantul câștigător) va trebui să efectueze studii de trafic, să analizeze perspectivele de dezvoltare a zonei și să propună soluții tehnice optime pentru toate intersecțiile de pe sectorul vizat. Prin urmare, fezabilitatea și tipul soluției tehnice pentru intersecția cu str. Mircești vor fi analizate în mod obligatoriu în cadrul SF. A lua o decizie privind includerea acestei intersecții denivelate înainte de a avea datele și analizele concrete din studiu ar fi prematur și nefundamentat. Subiectul este pe deplin acoperit de cerințele prezentei achiziții. 3. Cu privire la termenul de executare a Studiului de Fezabilitate Da, termenul de 9 luni pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate a fost stabilit în deplină cunoștință de cauză. Autoritatea contractantă a luat în considerare toți factorii de complexitate menționați: necesitatea reconstrucției la parametrii unei categorii tehnice superioare, proiectarea intersecțiilor denivelate, prezența sectoarelor cu instabilitate geotehnică (alunecări de teren), existența rambleurilor și debleurilor de anvergură, precum și durata procesului de obținere a avizelor și autorizațiilor necesare de la diverse entități. Termenul stabilit este considerat rezonabil și realist pentru un operator economic cu experiență, care va mobiliza resursele necesare și va gestiona eficient și concomitent procesul de elaborare a documentației tehnice și de interacțiune cu entitățile. Mai mult, ofertanții vor prezenta un grafic de execuție a activităților care să demonstreze capacitatea de a respecta acest termen.
Depunerea ofertelor
Valoarea estimată fără TVA18.07.2025 10:39:14 - 06.08.2025 12:41:59
06.08.2025 12:41:59 - 24.08.2025 11:41:59