- Etapa de clarificare
- Depunerea ofertelor
- Licitație electronică
- Etapa de evaluare a ofertelor
- Contract
Achiziționarea Centralizată a Dispozitivelor medicale cu coduri generice pentru Grupul I Grupul I Bloc Operator, Reanimare și IV Diagnostic, conform necesităților IMPS beneficiare, pentru anul 2022
Informaţia despre Autoritatea Contractantă
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
Web site
Persoana de contact
Nume Prenume
Telefonul de contact
Fax
Datele achiziției
Data publicării
Ultima modificare
MTender ID
Cod CPV
Tip de procedură
Criteriu de evaluare
Lista loturilor
Denumirea lotului : Lot nr. 1 Masina de anestezie (caracteristici de baza) Cod 110110
Lot nr. 1 Masina de anestezie (caracteristici de baza) Cod 110110
Denumirea lotului : Lot nr. 2 Masina de anestezie (caracteristici avansate) Cod 110130
Lot nr. 2 Masina de anestezie (caracteristici avansate) Cod 110130
Denumirea lotului : Lot nr. 3 Ventilator pulmonar Adult, pediatric (caracteristici avansate) Cod 110330
Lot nr. 3 Ventilator pulmonar Adult, pediatric (caracteristici avansate) Cod 110330
Denumirea lotului : Lot nr. 4 Ventilator pulmonar portabil Cod 110360
Lot nr. 4 Ventilator pulmonar portabil Cod 110360
Denumirea lotului : Lot nr. 5 Laringoscop adult standard Cod 110600
Lot nr. 5 Laringoscop adult standard Cod 110600
Denumirea lotului : Lot nr. 6 Laringoscop adult cu fibra optica, LED Cod 110610
Lot nr. 6 Laringoscop adult cu fibra optica, LED Cod 110610
Denumirea lotului : Lot nr. 7 Lampa chirurgicala cu 2 sateliti (caracteristici medii) Cod 130240
Lot nr. 7 Lampa chirurgicala cu 2 sateliti (caracteristici medii) Cod 130240
Denumirea lotului : Lot nr. 8 Aspirator toracal Cod 130310
Lot nr. 8 Aspirator toracal Cod 130310
Denumirea lotului : Lot nr. 9 Aspirator urgente Cod 130320
Lot nr. 9 Aspirator urgente Cod 130320
Denumirea lotului : Lot nr. 10 Aspirator chirurgical portabil Cod 130330
Lot nr. 10 Aspirator chirurgical portabil Cod 130330
Denumirea lotului : Lot nr. 11 Aspirator chirurgical (performanta medie) Cod 130340
Lot nr. 11 Aspirator chirurgical (performanta medie) Cod 130340
Denumirea lotului : Lot nr. 12 Aspirator chirurgical (performanta avansata) Cod 130350
Lot nr. 12 Aspirator chirurgical (performanta avansata) Cod 130350
Denumirea lotului : Lot nr. 13 Defibrilator extern, semiautomat Cod 130400
Lot nr. 13 Defibrilator extern, semiautomat Cod 130400
Denumirea lotului : Lot nr. 14 Defibrilator extern, automat Cod 130410
Lot nr. 14 Defibrilator extern, automat Cod 130410
Denumirea lotului : Lot nr. 15 Defibrilator extern, manual (caracteristici de baza) Cod 130420
Lot nr. 15 Defibrilator extern, manual (caracteristici de baza) Cod 130420
Denumirea lotului : Lot nr. 16 Pompa de infuzie (perfuzor), volum mare (caracteristici de baza) Cod 130500
Lot nr. 16 Pompa de infuzie (perfuzor), volum mare (caracteristici de baza) Cod 130500
Denumirea lotului : Lot nr. 17 Pompa de infuzie (perfuzor), volum mare (caracteristici avansate) Cod 130510
Lot nr. 17 Pompa de infuzie (perfuzor), volum mare (caracteristici avansate) Cod 130510
Denumirea lotului : Lot nr. 18 Incalzitor pentru componente sanguine si solutii infuzabile Cod 130650
Lot nr. 18 Incalzitor pentru componente sanguine si solutii infuzabile Cod 130650
Denumirea lotului : Lot nr. 19 Masa pentru operatii cu 5 sectii (caracteristici de baza) Cod 140100
Lot nr. 19 Masa pentru operatii cu 5 sectii (caracteristici de baza) Cod 140100
Denumirea lotului : Lot nr. 20 Autorefractometru Cod 170400
Lot nr. 20 Autorefractometru Cod 170400
Denumirea lotului : Lot nr. 21 Laser diod, chirurgical, 20 W Cod 280110
Lot nr. 21 Laser diod, chirurgical, 20 W Cod 280110
Statut
Valoarea estimată
ID
Denumirea lotului : Lot nr. 22 Lampa germicida (varianta de masa) Cod 130130
Lot nr. 22 Lampa germicida (varianta de masa) Cod 130130
Statut
Valoarea estimată
ID
Denumirea lotului : Lot nr. 23 Lampa germicida (varianta stationara) Cod 130140
Lot nr. 23 Lampa germicida (varianta stationara) Cod 130140
Denumirea lotului : Lot nr. 24 Lampa germicida (varianta stationara 20m) Cod 130150
Lot nr. 24 Lampa germicida (varianta stationara 20m) Cod 130150
Denumirea lotului : Lot nr. 25 Lampa germicida (varianta mobila) Cod 130160
Lot nr. 25 Lampa germicida (varianta mobila) Cod 130160
Denumirea lotului : Lot nr. 26 Cintar electronic pentru adulti (220V) Cod 130710
Lot nr. 26 Cintar electronic pentru adulti (220V) Cod 130710
Denumirea lotului : Lot nr. 27 Pat cu aer fluidizat Cod 140300
Lot nr. 27 Pat cu aer fluidizat Cod 140300
Statut
Valoarea estimată
ID
Denumirea lotului : Lot nr. 28 Brancarda sanitara (caracteristici de baza) Cod 140370
Lot nr. 28 Brancarda sanitara (caracteristici de baza) Cod 140370
Denumirea lotului : Lot nr. 29 Pat multifunctional pentru adulti (5-6 pozitii) Cod 140390
Lot nr. 29 Pat multifunctional pentru adulti (5-6 pozitii) Cod 140390
Denumirea lotului : Lot nr. 30 Pat electric, pentru adulti Cod 140490
Lot nr. 30 Pat electric, pentru adulti Cod 140490
Denumirea lotului : Lot nr. 31 Electrocardiograf 3 canale, caracteristici avansate Cod 260210
Lot nr. 31 Electrocardiograf 3 canale, caracteristici avansate Cod 260210
Denumirea lotului : Lot nr. 32 Electrocardiograf 3 canale, caracteristici avansate cu troleu pe rotile Cod 260211
Lot nr. 32 Electrocardiograf 3 canale, caracteristici avansate cu troleu pe rotile Cod 260211
Denumirea lotului : Lot nr. 33 Electrocardiograf 6 canale, caracteristici avansate cu troleu pe rotile Cod 260222
Lot nr. 33 Electrocardiograf 6 canale, caracteristici avansate cu troleu pe rotile Cod 260222
Denumirea lotului : Lot nr. 34 Electrocardiograf 12 canale, caracteristici avansate cu troleu pe rotile Cod 260231
Lot nr. 34 Electrocardiograf 12 canale, caracteristici avansate cu troleu pe rotile Cod 260231
Denumirea lotului : Lot nr. 35 Monitor pentru monitorizarea functiilor vitale (caracteristici de baza cu accesorii Adult) Cod 260320
Lot nr. 35 Monitor pentru monitorizarea functiilor vitale (caracteristici de baza cu accesorii Adult) Cod 260320
Denumirea lotului : Lot nr. 36 Pulsoximetru portabil, Adult, Pediatric Cod 260430
Lot nr. 36 Pulsoximetru portabil, Adult, Pediatric Cod 260430
Denumirea lotului : Lot nr. 37 Pulsoximetru de buzunar Cod 260440
Lot nr. 37 Pulsoximetru de buzunar Cod 260440
Denumirea lotului : Lot nr. 38 Termometru mecanic Cod 260600
Lot nr. 38 Termometru mecanic Cod 260600
Denumirea lotului : Lot nr. 39 Termometru digital Cod 260610
Lot nr. 39 Termometru digital Cod 260610
Denumirea lotului : Lot nr. 40 Termometru digital cu infrarosu Cod 260620
Lot nr. 40 Termometru digital cu infrarosu Cod 260620
Denumirea lotului : Lot nr. 41 Higrometru Psihrometru 0-25C Cod 260630
Lot nr. 41 Higrometru Psihrometru 0-25C Cod 260630
Denumirea lotului : Lot nr. 42 Higrometru Psihrometru 15-40C Cod 260640
Lot nr. 42 Higrometru Psihrometru 15-40C Cod 260640
Denumirea lotului : Lot nr. 43 Tensiometru Adult Cod 260700
Lot nr. 43 Tensiometru Adult Cod 260700
Denumirea lotului : Lot nr. 44 Tensiometru Adult cu fonoendoscop Cod 260710
Lot nr. 44 Tensiometru Adult cu fonoendoscop Cod 260710
Denumirea lotului : Lot nr. 45 Tensiometru semi-automat Adult Cod 260740
Lot nr. 45 Tensiometru semi-automat Adult Cod 260740
Statut
Valoarea estimată
ID
Denumirea lotului : Lot nr. 46 Tensiometru electronic automat Adult Cod 260760
Lot nr. 46 Tensiometru electronic automat Adult Cod 260760
Denumirea lotului : Lot nr. 47 Tensiometru electronic automat Pediatric Cod 260770
Lot nr. 47 Tensiometru electronic automat Pediatric Cod 260770
Denumirea lotului : Lot nr. 48 Ecoencefalograf Cod 300400
Lot nr. 48 Ecoencefalograf Cod 300400
Denumirea lotului : Lot nr. 49 Doppler a vaselor extra și intra craniene (Duplex) Cod 300500
Lot nr. 49 Doppler a vaselor extra și intra craniene (Duplex) Cod 300500
Documentele procedurii de achiziție
17.05.2022 16:00
Răspuns la clarificare: Bugetul va fi corectat.
17.05.2022 16:15
Răspuns la clarificare: Termenul de valabilitate a ofertei de 120 zile nu influențează la executarea contractelor. Termenul de valabilitate a ofertelor cuprinde: perioada de evaluarea a ofertelor, termenul de așteptare (11 zile), termenul de soluționare a contestațiilor, după caz, (20 de zile lucrătoare), termenul de semnare și prezentare a contractelor, care poate dura în cadrul procedurilor centralizate până la 2 luni.
17.05.2022 15:51
Răspuns la clarificare: Se va accepta monitorizarea bilaterală prin metoda prevăzută de producător.
17.05.2022 15:51
Răspuns la clarificare: Prețul a fost planificat conform ultimei proceduri de achiziții a dispozitivului din 2021.
17.05.2022 15:51
Răspuns la clarificare: 1) Regimul А+Р – monitorizarea concomitentă a ecogramei si pletismogramei. 2) Regimul A+A - monitorizarea concomitentă a două ecograme din două zone diferite care sunt obținute de la doi transductori aplicați concomitent. 3) Regimul A+M - monitorizarea concomitentă a ecogramei si structurilor mediane ale creierului.
17.05.2022 15:52
Răspuns la clarificare: Modificarea nu este argumentată. Toate echipamentele moderne au un șir de regimuri de lucru, de parametri monitorizați și ca urmare au nevoie și de un display cât mai mare pentru a le afișa. Modificările pot fi efectuate în avantajul utilizatorului și beneficiarului și nu în dezavantaj acestuia. La ziua de astăzi există foarte multe produse care au un display de 15 inch și mai mare.
18.05.2022 09:28
Răspuns la clarificare: Parametrul tehnic „Lămpile fără reflector - da” va fi exclus, verificați caietul de sarcini atașat modificat.
17.05.2022 15:54
Răspuns la clarificare: Conform cerințelor caietului de sarcină se solicită „≥ 10 m²” (mai mare sau egal ca 10 m²), deci dă posibilitatea tuturor producătorilor să participe fără a exista o careva limită maximă.
17.05.2022 15:55
Răspuns la clarificare: În cazul dat nu este relevant să indicăm puterea în watti din motivul că fiecare producător produce lampa sa cu diferită eficacitate de dezinfectare, respectiv puterea poate fi diferită. Conform caietului de sarcină se solicită, ca să se ofere „cu 1 tub, area de dezinfectare ≥ 20 m²”.
18.05.2022 15:22
Răspuns la clarificare: Urmare a clarificării depuse de dvs. menționăm că bunurile sunt destinate pentru instituțiile medico-sanitare publice, iar conform Hotărârii de Guvern nr. 1128/2016 CAPCS desfășoară procedurii de achiziții publice de privind achiziționarea dispozitivelor medicale. Mai mult decât atât, în cerințele de calificare este menționat următoarele: Pentru dispozitivele medicale Înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale a Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale să se prezinte - certificat/extras de înregistrare în Registrul de stat a dispozitivelor medicale emis de Agenția Medicamentului și Dispozitivelor Medicale- copie * Pentru dispozitivele medicale care nu sunt înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale a AMED se vor prezenta Certificatele : Certificat de la producător ce atestă calitatea produsului ISO 13485 – valabil - copie *Certificat de conformitate CE, declarație de conformitate CE în funcție de evaluarea conformității cu anexele corespunzătoare pentru produsele oferite – valabil; despre modalitatea de înregistrare a dispozitivelor medicale în registrul Dispozitivelor Medicale a Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale vă adresați la AMDM.
18.05.2022 15:38
Răspuns la clarificare: Corp cu lampa bactericida sunt destinate și utilizate în instituțiile medico-sanitare publice și doar certificatul/declarație CE demonstrează și asigură că produsele au fost evaluate de producător, respectă normele europene în materie de siguranță, sănătate și protecție a mediului.
24.05.2022 16:02
Răspuns la clarificare: După cum s-a menționat mai sus dispozitivele medicale ce urmează a fi achiziționate sunt destinate a fi utilizate în instituțiile medico-sanitare publice și doar certificate corespunzător pot asigura corespunderea normele europene în partea ce ține de siguranță, sănătate și protecție a mediului.
25.05.2022 08:32
Răspuns la clarificare: Conform documentației de atribuire este menționat Pentru dispozitivele medicale Înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale a Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale să se prezinte - certificat/extras de înregistrare în Registrul de stat a dispozitivelor medicale emis de Agenția Medicamentului și Dispozitivelor Medicale- copie sau Pentru dispozitivele medicale care nu sunt înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale a AMED se vor prezenta Certificatele : Certificat de la producător ce atestă calitatea produsului ISO 13485 – valabil - copie *Certificat de conformitate CE, declarație de conformitate CE în funcție de evaluarea conformității cu anexele corespunzătoare pentru produsele oferite.
23.05.2022 14:33
Răspuns la clarificare: Parametrii tehnici vor fi corectați. Mulțumim pentru clarificare.
23.05.2022 14:32
Răspuns la clarificare: Parametrii tehnici vor fi corectați. Mulțumim pentru clarificare.
20.05.2022 15:24
Răspuns la clarificare: Conform cerințelor caietului de sarcină se solicită „ Unghiul de iradiere 360 grade”. Deci, este necesar ca dispozitivul să dezinfecteze la 360 de grade în jurul său.
25.05.2022 13:12
Răspuns la clarificare: După cum s-a menționat mai sus dispozitivele medicale ce urmează a fi achiziționate sunt destinate a fi utilizate în instituțiile medico-sanitare publice și doar certificate corespunzător pot asigura corespunderea normele europene în partea ce ține de siguranță, sănătate și protecție a mediului. Certificatul CE/declarație de conformitate CE se prezintă pentru întregul dispozitiv medical
27.05.2022 12:18
Răspuns la clarificare: Procedura de achiziție publică a fost publicată la data de 06.05.2022, iar conform prevederilor art. 9 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decât pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3), în speță fiind 8 053 142 lei. De asemenea, alin. (5) din articolul de mai sus, prevede că în cazul în care operatorul economic nu a transmis solicitarea de clarificare în termen, punând astfel autoritatea contractantă în imposibilitate de a respecta termenele prevăzute la alin. (4), aceasta din urmă este în drept să nu răspundă. Astfel, clarificările care au fost depuse în termenele prevăzute de lege, au fost examinate și au fost luate în considerație, conform principiilor de bază ale achizițiilor publice (clarificările depuse pot fi vizualizate în cadrul SIA RSAP (Mtender)). Totodată, potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea, conform art. 82 alin. (1) din Legea sus menționată. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. În această ordine de idei, art. 23 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, prevede că, În cazul în care autoritatea contractantă solicită prezentarea unor certificate, emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că operatorul economic respectă anumite standarde de asigurare a calităţii, aceasta trebuie să se raporteze la sistemele de asigurare a calităţii, bazate pe seriile de standarde europene relevante, certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, sau la standarde internaționale pertinente, emise de organisme acreditate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată, ofertantul are obligația de a elabora oferta și depune oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire.
27.05.2022 12:19
Răspuns la clarificare: Procedura de achiziție publică a fost publicată la data de 06.05.2022, iar conform prevederilor art. 9 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decât pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3), în speță fiind 8 053 142 lei. De asemenea, alin. (5) din articolul de mai sus, prevede că în cazul în care operatorul economic nu a transmis solicitarea de clarificare în termen, punând astfel autoritatea contractantă în imposibilitate de a respecta termenele prevăzute la alin. (4), aceasta din urmă este în drept să nu răspundă. Astfel, clarificările care au fost depuse în termenele prevăzute de lege, au fost examinate și au fost luate în considerație, conform principiilor de bază ale achizițiilor publice (clarificările depuse pot fi vizualizate în cadrul SIA RSAP (Mtender)). Totodată, potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea, conform art. 82 alin. (1) din Legea sus menționată. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. În această ordine de idei, art. 23 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, prevede că, În cazul în care autoritatea contractantă solicită prezentarea unor certificate, emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că operatorul economic respectă anumite standarde de asigurare a calităţii, aceasta trebuie să se raporteze la sistemele de asigurare a calităţii, bazate pe seriile de standarde europene relevante, certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, sau la standarde internaționale pertinente, emise de organisme acreditate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată, ofertantul are obligația de a elabora oferta și depune oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire.
27.05.2022 12:20
Răspuns la clarificare: Procedura de achiziție publică a fost publicată la data de 06.05.2022, iar conform prevederilor art. 9 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decât pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3), în speță fiind 8 053 142 lei. De asemenea, alin. (5) din articolul de mai sus, prevede că în cazul în care operatorul economic nu a transmis solicitarea de clarificare în termen, punând astfel autoritatea contractantă în imposibilitate de a respecta termenele prevăzute la alin. (4), aceasta din urmă este în drept să nu răspundă. Astfel, clarificările care au fost depuse în termenele prevăzute de lege, au fost examinate și au fost luate în considerație, conform principiilor de bază ale achizițiilor publice (clarificările depuse pot fi vizualizate în cadrul SIA RSAP (Mtender)). Totodată, potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea, conform art. 82 alin. (1) din Legea sus menționată. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. În această ordine de idei, art. 23 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, prevede că, În cazul în care autoritatea contractantă solicită prezentarea unor certificate, emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că operatorul economic respectă anumite standarde de asigurare a calităţii, aceasta trebuie să se raporteze la sistemele de asigurare a calităţii, bazate pe seriile de standarde europene relevante, certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, sau la standarde internaționale pertinente, emise de organisme acreditate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată, ofertantul are obligația de a elabora oferta și depune oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire.
27.05.2022 12:20
Răspuns la clarificare: Procedura de achiziție publică a fost publicată la data de 06.05.2022, iar conform prevederilor art. 9 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decât pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3), în speță fiind 8 053 142 lei. De asemenea, alin. (5) din articolul de mai sus, prevede că în cazul în care operatorul economic nu a transmis solicitarea de clarificare în termen, punând astfel autoritatea contractantă în imposibilitate de a respecta termenele prevăzute la alin. (4), aceasta din urmă este în drept să nu răspundă. Astfel, clarificările care au fost depuse în termenele prevăzute de lege, au fost examinate și au fost luate în considerație, conform principiilor de bază ale achizițiilor publice (clarificările depuse pot fi vizualizate în cadrul SIA RSAP (Mtender)). Totodată, potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea, conform art. 82 alin. (1) din Legea sus menționată. Mai mult de cât atât, pct. 4 din HG 10/20.01.2021, reglementează că se interzice exercitarea oricărei influențe cu scopul de a determina membrii grupului de lucru să își îndeplinească atribuțiile contrar prevederilor legale. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. În această ordine de idei, art. 23 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, prevede că, În cazul în care autoritatea contractantă solicită prezentarea unor certificate, emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că operatorul economic respectă anumite standarde de asigurare a calităţii, aceasta trebuie să se raporteze la sistemele de asigurare a calităţii, bazate pe seriile de standarde europene relevante, certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, sau la standarde internaționale pertinente, emise de organisme acreditate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică.
27.05.2022 12:20
Răspuns la clarificare: Procedura de achiziție publică a fost publicată la data de 06.05.2022, iar conform prevederilor art. 9 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentația de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decât pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3), în speță fiind 8 053 142 lei. De asemenea, alin. (5) din articolul de mai sus, prevede că în cazul în care operatorul economic nu a transmis solicitarea de clarificare în termen, punând astfel autoritatea contractantă în imposibilitate de a respecta termenele prevăzute la alin. (4), aceasta din urmă este în drept să nu răspundă. Astfel, clarificările care au fost depuse în termenele prevăzute de lege, au fost examinate și au fost luate în considerație, conform principiilor de bază ale achizițiilor publice (clarificările depuse pot fi vizualizate în cadrul SIA RSAP (Mtender)). Totodată, potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea, conform art. 82 alin. (1) din Legea sus menționată. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. În această ordine de idei, art. 23 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, prevede că, În cazul în care autoritatea contractantă solicită prezentarea unor certificate, emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că operatorul economic respectă anumite standarde de asigurare a calităţii, aceasta trebuie să se raporteze la sistemele de asigurare a calităţii, bazate pe seriile de standarde europene relevante, certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, sau la standarde internaționale pertinente, emise de organisme acreditate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică.
Etapa de evaluare a ofertelor
Valoarea estimată fără TVA06.05.2022 17:43:49 - 27.05.2022 13:14:01
27.05.2022 13:14:01 - 18.06.2022 13:14:01