- Стадия выяснения
- Подача предложений
- Электронный аукцион
- Этап оценки предложений
- Контракт
Conform cerințelor caietului de sarcini
Информация о заказчике
Название
Фискальный код / IDNO
Адрес
Веб-сайт
Контактное лицо
Данные покупки
Дата публикации
Последнее изменение
MTender ID
Код CPV
Тип процедуры
Критерий оценки
Список партий
Название лота : Lucrări de reparație capitală a drumului R26 Bender - Căușeni - Cimișlia, km 23,821 - km 46,308 (Sectorul 1: km 23,821 – km 31,20)
Conform cerințelor caietului de sarcini
Статус
Оценочная стоимость
ID
Документы процедуры покупки
23.08.2024 14:33
Ответ на разъяснение: Lucrările vor fi executate în limita mijloacelor financiare alocate, întrucît obiectivul menționat este unul multianual, cu desfășurarea lucrărilor în perioada anilor 2024-2025.
23.08.2024 14:35
Ответ на разъяснение: La poziția 567 se va utiliza beton asfaltic de tip BA 8 rul.
23.08.2024 14:37
Ответ на разъяснение: La norma DI119 se va utiliza beton de clasa C30/37 XC4XD1XF4.
26.08.2024 09:39
Ответ на разъяснение: Autoritatea contractantă în anunțul de participare a inclus cerințele în corespundere cu obiectul achiziției conform caietului de sarcini și documentației de atribuire. Operatorii economici cointeresați urmează să se conforme cerințelor procedurii de achiziție întru calificarea corespunzătoare.
28.08.2024 13:18
Ответ на разъяснение: La poziția 293 se va utiliza aripi CT5, iar la pozițiile 327, 357 și 390 se vor utiliza aripi de tip CT6
02.09.2024 10:29
Ответ на разъяснение: Beneficiarul a analizat solicitarea parvenită în perioada de clarificări și vă comunică următoarele: Conform art.36 din HG285/1996, legiuitorul a prevăzut expres că perioada de garanție este cea prevăzută în contract. Din interpretarea logico-juridică acestor norme rezultă că competența de a stabili termenul garanției de bună execuție îi revine în exclusivitate beneficiarului. Astfel că, la stabilirea termenului de 5 ani de zile, beneficiarul a ținut cont de modul de comportare a construcției și instalațiilor aferente acestora, în exploatare. De altfel, aceasta s-a bazat pe principiul proporționalității fiind stabilită o contrabalanță dintre termenul de exploatare și termenul garanției de bună execuție. Ce ține de tipurile de garanții solicitate în anunțul de participare, este necesar de precizat că ordinul Ministerului Finanțelor nr. 69/2021, a fost aprobat în temeiul art. 50 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice și pct. 35 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 638/2020. Deci, necesitatea respectării acestuia la întocmirea documentației de atribuire nu este prevăzută de Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, dar de HG nr. 638/2020. Totodată, vă comunicăm că pct. 152 din HG nr. 638/2020, reglementează inechivoc că autoritatea contractantă stabilește în documentația de atribuire cerințele față de emitent, forma și alte condiții de bază ale garanției de bună execuție a contractului. Altfel spus, cerințele față de garanția de bună execuție sunt stabilite de autoritatea contractată, căreia și îi revine competența exclusivă de a stabile pe care din cele trei forme a garanție de bună execuție o include în documentația de atribuire. Suplimentar, se punctează și asupra faptului că ordinul Ministerului Finanțelor nr. 69/2021 este un act normativ cu forță juridică inferioară față de HG nr. 638/2020, care la rândul ei are forță juridică inferioară față de Legea nr. 131/2015, astfel că primele două nu poate să conțină norme cu caracter primar (a se vedea HCC nr. 6 din 28 februarie 2023; HCC nr. 29 din 28 octombrie 2016 și DCC nr. 121 din 21 noiembrie 2019).
04.09.2024 10:18
Ответ на разъяснение: Asupra necesității constituirii garantiei de bună execuție în forma solicitată în anunțul de participare, Î.S. „Administraţia de Stat a Drumurilor” deja s-a expus, prin oferirea unui răspuns amplu la întrebarea formulată anterior. Totuși, pentru a face claritate, vom face referință la normele legale care reglementează domeniul achizițiilor publice, și îndeosebi normele legale care reglementează atribuțiile grupului de lucru pentru achiziții, scopul și alte cerințe vis a vis de garanția de bună execuție a contractului. Așa deci, art. 68 Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, la alineatele (8) și (9) prevede următoarele: Alin. (8) La achiziţia de bunuri, lucrări și servicii, autoritatea contractantă va cere ca ofertantul să prezinte, la încheierea contractului, garanţia de bună execuţie a acestuia. Garanţia de bună execuţie se returnează de către autoritatea contractantă la momentul executării integrale a contractului de achiziții publice. Alin. (9) Autoritatea contractantă va indica în documentația de atribuire cerinţele faţă de emitent, forma, cuantumul şi alte condiţii de bază ale garanţiei de bună execuţie a contractului. Tot în acest sens, este de menționat faptul că Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 638 din 26.08.2020, vis a vis de garanția de bună execuție stabilește următoarele. Pct. 152. Autoritatea contractantă stabilește în documentația de atribuire următoarele aspecte: 1) cerințele față de emitent, forma și alte condiții de bază ale garanției de bună execuție a contractului, solicitate pentru executarea contractului; 2) cuantumul garanției de bună execuție a contractului, care nu trebuie să depășească 15% din valoarea totală a contractului de achiziții publice de lucrări. Garanția de bună execuție a contractului este valabilă până la expirarea contractului. Pct. 154. Autoritatea contractantă are dreptul de a emite reclamații către operatorul economic, în formă scrisă, asupra garanției de bună execuție a contractului în cazul în care operatorul economic nu își îndeplinește obligațiile asumate prin contract. Autoritatea contractantă, anterior emiterii unei reclamații asupra garanției de bună execuție a contractului, informează operatorul economic despre obligațiile care nu au fost respectate. În acest context, este evident faptul că forma, cuantumul și alte cerințe ale garanției de bună execuție a contractului (așa după cum este prevăzut la alin. (9) art. 68 din Legea nr. 131/2015, pct. 151, 152 din Hotărârea Guvernului nr. 638 din 26.08.2020) ține exclusiv de competența autorității contractante, care urmează să stabilească cerințele menționate supra prin prisma principiului excluderii riscurilor autorității contractante și asumării răspunderii în cadrul procedurii de achiziție publice (art. 7 din Legea nr. 131/2015). În partea ce ține de termenul de valabilitate a garanției de bună execuție, menționăm că pct. 151 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 638 din 26.08.2020 prevede expres că garanția de bună execuție a contractului se elaborează conform cerințelor stabilite în documentația de atribuire și se constituie de către ofertant în scopul asigurării autorității contractante de îndeplinirea cantitativă, calitativă și în perioada convenită a contractului de achiziție publică de lucrări. Mai mult ca atât, urmează a fi accentuat faptul că, după cum au fost citate anterior, prevederile pct. 151 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări în coroborare cu prevederile alin. (8) din art. 68 Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice care prevede că, garanţia de bună execuţie se returnează de către autoritatea contractantă la momentul executării integrale a contractului de achiziții publice, stabilesc clar că scopul garanției de bună execuție nu este doar o formalitate care urmează a fi întreprinsă doar pentru perioada în care lucrările se execută fizic, dar are menirea de a asigura toată perioada de îndeplinire cantitativă și calitativă a contractului, respectiv aceasta cuprinde perioada în care contractul de antrepriză își produce efectele juridice în conformitate cu termenii și condițiile prestabilite, iar garanția lucrărilor reprezintă o clauză a contractului încheiat. În partea ce ține de pretenția formulată prin prisma prevederilor HG285/1996, menționăm că acestea sunt eronate din următoarele considerente. Punctul 1 și 3 din Hotărârea Guvernului nr. 285 din 23 mai 1996 cu privire la aprobarea Regulamentului de recepție a construcțiilor și instalațiilor aferente, statuează că recepția constituie o componentă a sistemului calității în construcții și este actul prin care comisia de recepție declară că acceptă și preia lucrarea definitivată de construcție și instalațiile aferente acesteia, cu sau fără rezerve, și că aceasta poate fi dată în folosință. Recepția lucrărilor de construcție și a instalațiilor aferente acestora se efectuează atât la lucrări noi, cât și la intervențiile în timp asupra construcțiilor existente (reparații capitale, consolidări, reconstrucții, modificări, modernizări, extinderi etc.) și se realizează în două etape: recepția la terminarea lucrărilor şi recepția finală la expirarea perioadei de garanție. Din interpretarea teleologică și logico-juridică a acestor dispoziții legale se impune concluzia că executarea integrală a contractului, așa după cum prevăd normele legale citate anterior, presupune inclusiv și recepția lucrării, care include cele două recepții menționate supra. Cu alte cuvinte, executarea integrală a contractului impune și recepția finală a obiectivului contractat. Prin urmare, este evident faptul că garanția de bună execuție a contractului se constituie de către contractant în scopul asigurării autorității contractante de îndeplinirea cantitativă, calitativă și în perioada convenită a contractului de achiziție publică. În acest context, făcând uz de prevederile art. 993 alin. (4) Cod civil, care prevede expres că normele legii speciale care sunt imperative se execută necondiționat, este inechivoc că prevederile art. 68 alin. (8) din Legea nr. 131/2015, reprezintă o dispoziție legală imperativă de la care părțile contractante nu pot să deroge. Totodată ținem să menționăm că interpretările expuse în solicitarea de clarificări prin aplicarea analogiei normelor legale, în speța dată contravin și prevederilor art. 6 alin. (3) din Codul Civil al RM care prevede expres că nu se admite aplicarea prin analogie a normelor care limitează drepturile civile sau care stabilesc răspundere civilă. În partea ce ține de aplicabilitatea pct. 153 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 638 din 26.08.2020 invocată în solicitarea de explicații, menționăm faptul că acesta de fapt se referă și reglementează situațiile când autoritatea contractantă a stabilit în documentele de atragere a ofertelor mai multe forme ale garanției de bună execuție, sau în cazul în care legislația nu prevede expres solicitarea și respectiv depunerea unei garanții de bună execuție a contractului. În contextul celor expuse, reiterăm că formele garanției de bună execuție în cadrul procedurii de achiziție publică sunt următoarele: garanţie bancară sau transfer pe contul autorității contractante, valabilă pînă la executarea integrală a contractului, care include perioda de execuţie a lucrărilor şi perioada de garanţie a lucrărilor.
Отменена процедура
Оценочная стоимость без НДС02.08.2024 12:35:17 - 04.09.2024 10:29:33
04.09.2024 10:29:33 - 22.09.2024 9:29:33