- Etapa de clarificare
- Depunerea ofertelor
- Licitație electronică
- Etapa de evaluare a ofertelor
- Contract
Servicii de curățenie
Informaţia despre Autoritatea Contractantă
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
Web site
Persoana de contact
Nume Prenume
Telefonul de contact
Fax
Datele achiziției
Data publicării
Ultima modificare
MTender ID
Cod CPV
Tip de procedură
Criteriu de evaluare
Lista loturilor
Denumirea lotului : Servicii de curățenie
Conform Anexelor nr. 1, nr. 2 și nr. 3 la Anunțul de participare
Documentele procedurii de achiziție
06.11.2020 12:15
Răspuns la clarificare: La întrebarea formulată referitor la cerința autorității contractante de ”deținere tehnicii și a echipamentului specializat de curățenie”, comunicăm că în Anunțul de participare este indicat clar că modul de demonstrare a îndeplinirii cerinței respective este prezentarea obligatorie a declarației pe proprie răspundere, confirmată prin semnătura electronica a operatorului economic. Este important ca operatorul economic să dețină cu dreptul de folosință tehnica și echipamentul specializat de curățenie, pentru a asigura prestarea serviciilor de curățenie pe toată durata contractului conform cerințelor expuse în anexa la anunțul de participare. La întrebarea formulată cu privire la ”asigurarea cu personalul suficient”, comunicăm că nu a fost solicitată și nu necesită confirmarea calificării persoanelor antrenate în prestarea serviciilor de curățenie, precum și a raporturilor juridice dintre aceștia și operatorul economic care va încheia contractul de achiziționare a serviciilor de curățenie cu autoritatea contractantă. Demonstrarea calității prestării serviciilor similare urmează a fi înfăptuită prin prezentarea a minim 3 (trei) recomandări, dintre care o recomandare de la o persoană juridică (cu capacitate de folosință), cu ramificare teritorială în regiunile Republicii Moldova (inclusiv și raioanele din stânga Nistrului), confirmate prin semnătura electronica a operatorului economic. Restul întrebărilor formulate, prin prisma prevederilor art. 35 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, nu pot fi calificate ca „clarificări privind documentația de atribuire”, din care motiv rămân fără răspuns. Astfel, perioada de clarificări este perioada în care operatorii economici interesați pot adresa autorității contractante întrebări pentru clarificarea documentației de atribuire în sensul întocmirii corecte a ofertei (specificațiilor tehnice, de preț, condițiilor de participare, etc.). Cerințele Agenției Servicii Publice reflectate în documentația de atribuire sunt expuse în conformitate cu legislația în vigoare, iar autoritatea contractantă nu are obligația de a se justifica față de operatorii economici despre oportunitatea includerii acestora.
03.11.2020 11:50
Răspuns la clarificare: 1. Conform p.8 Demonstrarea Calității Prestării al cerințelor obligatorii de calificare Dvs solicitați de la participanți 3 scrisori de recomandare, dintre care una să fie eliberată de la o companie/instituție cu ramificare națională. Întrebare: în cazul în care lipsește o scrisoare de recomandare cu acoperire națională, oferta respectivă va fi respinsă?? Răspuns: Potrivit pct. 8 din Anunțul de participare şi în conformitate cu prevederile art. 22 alin (5) din Legea nr. 131/2015 privind achiziţiile publice, Agenția Servicii Publice (ASP) solicită demonstrarea calității prestării serviciilor similare prin prezentarea a minim 3 (trei) recomandări, dintre care o recomandare de la o companie cu ramificare teritorială în regiunile Republicii Moldova, confirmate prin semnătura electronică a operatorului economic. În cazul în care copiile recomandărilor nu vor fi prezentate la data deschiderii ofertelor, ASP, potrivit prevederilor art. 20 alin (8) din Legea nr. 131/2015 privind achiziţiile publice, va solicita prezentarea acestora în termen de 3 zile lucrătoare, conform prevederilor DUAE și cadrului normativ în vigoare. În cazul neprezentării documentelor solicitate în termenul-limită stabilit, operatorul economic va fi descalificat. 2. Conform p.4 Deținerea Tehnicii Specializate al cerințelor obligatorii de calificare Dvs solicitați de la participanți o declarație pe propria răspundere prin intermediul careia agentul economic confirmă deținerea tehnicii specializate. Volumul de muncă este unul impunător prin urmare și investiția va fi pe măsură și dăcă se respectă cerințele Dvs de a asigura cu tehnică profesională, atunci solicitarea respectivă este opartună să o inaintați ofertantului desemnat cîștigător, prin intermediu unei scrisori de garanție sau declarație pe propria răspundre. Cel puțin dacă nu se dorește favorizarea unui anumit ofertant care deja vă prestează servicii de curățenie, pt că respectivul întrunește ambele condiții. Răspuns: Potrivit pct. 4 din Anunțul de participare şi în conformitate cu prevederile art. 22 alin (2) lit. b) din Legea nr. 131/2015 privind achiziţiile publice, ASP a stabilit cerinţa privind prezentarea declarației pe proprie răspundere, confirmată prin semnătura electronică a operatorului economic privind deținerea tehnicii şi a echipamentului specializat. Astfel, cerința stabilită de către autoritatea contractantă este obligatorie, fiind formulată în documentaţia de atribuire cu scopul ca operatorul economic participant la procedura de licitaţia deschisă să-şi asume responsabilitatea (prin declaraţie pe propria răspundere) ca în cazul câştigării concursului de licitaţie publică să poată asigura prestarea calitativă a serviciilor de curățenie a oficiilor și edificiilor ASP pe întreg teritoriul Republicii Moldova.
10.11.2020 11:28
Răspuns la clarificare: Răspuns la întrebarea 1: Conform art.131 din Codul Muncii al RM nr 154/2003, salariul minim reprezintă mărimea minimă a retribuţiei evaluată în monedă naţională, mărime stabilită de către stat pentru o muncă simplă, necalificată, sub nivelul căreia angajatorul nu este în drept să plătească pentru norma de muncă pe lună sau pe oră îndeplinită de salariat. În salariul minim nu se includ adaosurile, sporurile, plăţile de stimulare şi compensare. Din 1 mai 2019, cuantumul minim garantat al salariului în sectorul real este stabilit în mărime de 16,42 lei pe oră sau 2775 lei pe lună (Hotărârea de Guvern nr.165 /2010). Răspuns la întrebarea 2: În Anexa nr. 1 (în tabel) este scris clar că "Suprafaţa de deservire" pentru "Interior" şi "Exterior" se calculează în metri patraţi.
15.11.2020 14:57
Răspuns la clarificare: Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 04.11.2020 ora 10:28.
13.11.2020 14:59
Răspuns la clarificare: Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 04.11.2020 ora 10:28.
Etapa de evaluare a ofertelor
Valoarea estimată fără TVA26.10.2020 16:33:24 - 15.11.2020 14:59:30
15.11.2020 14:59:30 - 11.12.2020 14:59:30