- Clarification stage
- Bid submission
- E-tenders
- Bid evaluation
- Contract
Achiziţionarea serviciilor de curăţenie in instituţie medicala IMSP AMT Buiucani
Information about the contracting authority
Name
Fiscal code / IDNO
Address
Web site
Contact
Tender information
Date of publishing
Last edited
MTender ID
CPV code
Procedure type
Evaluation criteria
Bid lot list
Lot name : Achiziţionarea serviciilor de curăţenie in instituţie medicala IMSP AMT Buiucani (REPETAT)
Achiziţionarea serviciilor de curăţenie in instituţie medicala IMSP AMT Buiucani (REPETAT)
Status
Estimated value
ID
Procurement procedure documents
documentatia_standard_servicii.
Award documentation
5/21/2020 4:37:52 PM
27.05.2020 11:48
Response to clarification: Buna ziua!Conditiile indicate la categoria Serviciile de curatenie zilnica sunt in conformitate cu 1. Ordinul nr. 695 din 13.10.20010 - Cu privire la Asistenta Medicala Primara din Republica Moldova, cu modificarile ulterioare ordinul nr. 46 din 10.02.2016 al Ministerului Sanatatii al Republicii Moldova 2. Ordinul nr. 100 din 10.03.2008 - Cu privire la Normativele de personal medical al Ministerului Sanatatii al Republicii Moldova. Credem ca este destul de clar descris in pct.18, subpct 41 aliniatul 12, 13 si anexele 2-13, deoarece sunt stabilite in conformitate cu normativele de personal medical, stipulate in documentatia indicata mai sus. Va multumim O zi reusita
01.06.2020 14:53
Response to clarification: Buna ziua! Privitor la criteriul de eligibilitate: Disponibilitatea de bani lichizi sau capital circulant de resurse creditare sau alte mijloace financiare 300000 lei MD. Considerăm că în acest aspect nu sunt întrunite condițiile ipotezei normei juridice conținute în art.82 alin.1 al Legii privind achizițiile publice, Nr. 131din 03-07-2015, și implicit Proterra Grup SRL nu este în drept a formula prezenta nemultumire, în aspectul abordat. Dreptul material pertinent care a stat la baza formulării criteriului dat de eligibilitate. În condițiile în care plata penru servicii de curățenie nu se face în avans, logica instituirii acestei condiții, derivă din necesitatea asigurării capacității prestatorului serviciilor de curățenie de a asigura financiar, în prima lună și eventual pînă la prima achitare a serviciilor de curățenie, a capacității de a suporta cheltuielile pentru salarii, procurarea consumabilelor și dezinfectanților, procuraea dispozitivelor de curățenie, mentenanța dispozitivelor utilizate etc. Conform art.21 al Legii privind achizițiile publice, (1) Demonstrarea capacităţii economice şi financiare a operatorului economic se realizează prin prezentarea unuia sau a mai multor documente relevante, cum ar fi: a) declaraţii bancare corespunzătoare sau, după caz, dovezi privind asigurarea riscului profesional; b) rapoarte financiare sau, în cazul în care publicarea acestor rapoarte este prevăzută de legislaţia ţării în care este stabilit ofertantul/candidatul, extrase din rapoartele financiare;c) declaraţii privind cifra de afaceri totală sau, dacă este cazul, privind cifra de afaceri în domeniul de activitate aferent obiectului contractului într-o perioadă anterioară care vizează activitatea din ultimii 3 ani, în măsura în care informaţiile respective sînt disponibile. În acest ultim caz, autoritatea contractantă are obligaţia de a lua în considerare şi data la care operatorul economic a fost înfiinţat sau şi-a început activitatea comercială.Buna ziua! Privitor la criteriul de eligibilitate: Disponibilitatea de bani lichizi sau capital circulant de resurse creditare sau alte mijloace financiare 300000 lei MD. Considerăm că în acest aspect nu sunt întrunite condițiile ipotezei normei juridice conținute în art.82 alin.1 al Legii privind achizițiile publice, Nr. 131din 03-07-2015, și implicit Proterra Grup SRL nu este în drept a formula prezenta nemultumire, în aspectul abordat. Dreptul material pertinent care a stat la baza formulării criteriului dat de eligibilitate. În condițiile în care plata penru servicii de curățenie nu se face în avans, logica instituirii acestei condiții, derivă din necesitatea asigurării capacității prestatorului serviciilor de curățenie de a asigura financiar, în prima lună și eventual pînă la prima achitare a serviciilor de curățenie, a capacității de a suporta cheltuielile pentru salarii, procurarea consumabilelor și dezinfectanților, procuraea dispozitivelor de curățenie, mentenanța dispozitivelor utilizate etc. Conform art.21 al Legii privind achizițiile publice, (1) Demonstrarea capacităţii economice şi financiare a operatorului economic se realizează prin prezentarea unuia sau a mai multor documente relevante, cum ar fi: a) declaraţii bancare corespunzătoare sau, după caz, dovezi privind asigurarea riscului profesional; b) rapoarte financiare sau, în cazul în care publicarea acestor rapoarte este prevăzută de legislaţia ţării în care este stabilit ofertantul/candidatul, extrase din rapoartele financiare;c) declaraţii privind cifra de afaceri totală sau, dacă este cazul, privind cifra de afaceri în domeniul de activitate aferent obiectului contractului într-o perioadă anterioară care vizează activitatea din ultimii 3 ani, în măsura în care informaţiile respective sînt disponibile. În acest ultim caz, autoritatea contractantă are obligaţia de a lua în considerare şi data la care operatorul economic a fost înfiinţat sau şi-a început activitatea comercială. Standardele de evaluare şi acreditare pentru instituţiile de asistenţă medicală primară, aprobate la Şedinţa Prezidiului Consiliului Naţional de Evaluare şi Acreditare în Sănătate din 30 iunie 2016; Ghidului de supraveghere şi control în infecţiile nosocomiale; Regulamentului sanitar privind condiţiile de igienă pentru instituţiile medico-sanitare (în continuare – Regulament), aprobat prin HG nr.663 din 23.07.2010; Standardul de îngrijiri nursing, elaborat și aprobat în 2010 de Ministerul Sănătății în comun cu Colegiul Naţional de Medicină şi Farmacie, departamentul de Formare Profesională şi Educaţie Continuă, Directiva 2000/54/ce a parlamentului european și a consiliului din 18 septembrie 2000, privind protecția lucrătorilor împotriva riscurilor legate de expunerea la agenți biologici la locul de muncă Totodată, atragem atenție că aceste condiții nu constituie criterii de eligibilitate, ci viitoarele condiții contractuale, care în seță configurează propriuzis obiectul contractului. Este o descriere a serviciilor de care are nevoie instituția medicală. În acest sens, este extrem de stranie abordarea Contestatarului, care califică condițiile date drept cerințe de calificae și care spune că acestea sau îndepărtat de obiectul conractului. Or, aceste condiții și sunt obiectul conractului. Analizînd teoretic acesta problemă, prin metoda excluderii, ținem să menționăm că doctrina cunoaște următoarele cerințe pe care trebuie să le îndeplinească obiectul contractului. Conform art.1375alin. (2) al Codului civil, Obiectul contractului de prestări servicii îl constituie serviciile de orice natură. Conform alin.1 și 2 al art.993 al Codului civil, (2) Părțile contractante pot încheia în mod liber, în limitele dispozițiilor legale imperative, contracte și pot stabili conținutul lor. Conform p.20 subp.1 al Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziţii, 20. Grupul de lucru îndeplineşte următoarele funcţii: 1) examinează şi concretizează necesităţile autorităţii contractante de bunuri, lucrări şi servicii… Condițiile contestate de către Contestatar, reflectă necesitățile IMSP AMT Buiucani. Doar grupul de lucru al IMSP AMT Buiucani este în drept să stabilească aceste necesități. Referitor la p.25 (Beneficiarul își rezervă dreptul de a modifica programul de lucru al prestatorului în caz de necesitate). În funcție de situația epidemiologică în țară, localitate, instituție, pot fi impuse musuri restrictive și/sau onerative de către autoritățile publice centrale și locale (MSMPS, ANSP, DGASS a CMC etc), care impun schimbarea regulilor sau regimului de efectuare a curățeniei. Un caz elocvent în acest sens este infecția cu COVID 19, care a impus IMSP AMT Buiucani să elaboreze Procedura operațională PO 63 PRELUCRAREA SUPRAFEȚELOR. Acesta stabilește o nou program de prelucrare a suprafețelor: Frecvența procedurii -zona verde (bloc administrativ)- Curățarea umedă de 2 ori pe zi - zona galbenă (spațiile în lipsa vizitei pacienților suspecți la COVID -19)- Curățarea umedă cu folosirea a 3 găleți pentru curățare și dezinfectare de 3 ori pe zi - zona roșie (izolator, cabinete ORL, chirurgical) - Curățarea umedă cu folosirea a 3 găleți pentru curățare și dezinfectare înclusiv și pereții – după eliberarea spațiului de către fiecare pacient suspect de COVID Necesitatea schimbării acestui program a fost dictată de faptul că MSMPS a emis următoarele acte normative: - Ordinul nr. 388 din 10.04.2020 Privind prevenire și control COVID-19 în instituțiie medico sanitare și rezedențiale cu îngrijiri pe termen lung; - Ghid practic Măsurile de prevenire infecției COVID-19 la locul de muncă„ (ordin MSMPS nr.315 din 15.03.2020). Referitor la p.27 (Dat fiind faptul că Instituția este medicală personalul prestatorului răspunde de calitatea serviciilor prestate și poartă toată răspunderea pentru cazurile de aplicare amenzilor de către organele de control și etc). Reiterăm că serviciul de curățenie externalizat, fizic este integrat în procesele operaționale ale IMSP AMT Buiucani. În acest sens, sancțiunile care pot fi aplicate IMSP AMT Buiucani pentru nerespectarea condițiilor igienice, soldate ca rezultat al prestării necorespunzătoare de către Prestator, nu trebuiesăfie imputate IMSP AMT Buiucani. Or, dincolo de regula fiecare raspunde pentru fapta sa, mai există și regula răspunderii comitentului penru fapta prepusului său. Această clauză, element al obiectului viitorului contract, are drept scop conferirea unui drept de regres efectiv autorității contractante, avînd în vedere faptul că contractele standard de achiziții publice evaluează anticipat prejudiciul cauzat prin neexecutarea obligațiilor contractuale prin clauza penală. Suplimentar invocăm prevederile art.947 alin. (1) Cod ivil, Clauza penală este o prevedere contractuală prin care părţile evaluează anticipat prejudiciul, stipulînd că debitorul, în cazul neexecutării obligaţiei, urmează să remită creditorului o sumă de bani sau un alt bun (penalitate). Conform art.2005 al Codului civil, 1) Comitentul răspunde de prejudiciul cauzat cu vinovăție, iar în cazurile expres prevăzute de lege, fără vinovăție, de către administratorul, salariatul său sau o altă persoană subordonată comitentului (prepus) în funcțiile care i s-au încredințat. (2) În cazul în care prepusul a cauzat prejudiciul cu intenție, persoana vătămată poate alege să ceară repararea prejudiciului numai de la comitent, numai de la prepus sau de la ambii în mod solidar. (3) Comitentul conservă dreptul de regres contra prepusului. Prepusul se poate exonera de răspundere dacă va dovedi că s-a conformat întocmai instrucțiunilor comitentului. Referitor la condițiile conținute în p.30-39. Acestea sunt condițiile viitorului contract și constituie parte integrantăa obiectului viitorului conract ( vedeți comentariul general la Condițiile speciale). La evaluarea acestor servicii sa ținut cont și de aceste obligații. Referitor la condițiile: Părțile înțeleg și acceptă, că una din cerințele principale în instituțiile medicale, inclusiv în instituția Beneficiarului, este organizarea, îndeplinirea şi menținerea regimului sanitaro-epidemiologic, crearea condițiilor favorabile pentru activitatea personalului medical şi asigurarea securității pacienților în prevenirea apariției şi răspândirii infecțiilor nosocomiale (bolilor intra spitaliceşti). Aceste condiții derivă din: Standardele de evaluare şi acreditare pentru instituţiile de asistenţă medicală primară, aprobate la Şedinţa Prezidiului Consiliului Naţional de Evaluare şi Acreditare în Sănătate din 30 iunie 2016; Ghidului de supraveghere şi control în infecţiile nosocomiale; Regulamentului sanitar privind condiţiile de igienă pentru instituţiile medico-sanitare (în continuare – Regulament), aprobat prin HG nr.663 din 23.07.2010; Standardul de îngrijiri nursing, elaborat și aprobat în 2010 de Ministerul Sănătății în comun cu Colegiul Naţional de Medicină şi Farmacie, departamentul de Formare Profesională şi Educaţie Continuă, Directiva 2000/54/ce a parlamentului european și a consiliului din 18 septembrie 2000, privind protecția lucrătorilor împotriva riscurilor legate de expunerea la agenți biologici la locul de muncă Alte acte normative în acest sens. Va multumim O zi reusita sa aveti!
01.06.2020 14:36
Response to clarification: Buna ziua! Dreptul material pertinent care a stat la baza formulării criteriului dat de eligibilitate. Reprezintă un fapt notoriu (notorium non est probandum), că cerinţele pentru igienă, amplasarea, amenajarea, utilarea, întreţinerea instituţiilor medico-sanitare, precum şi pentru controlul infecţiilor în cadrul acestora sunt proprii doar domeniului medico-sanitar și absolut diferite de alte genuri de activitate. Aceste cerințe configurează standarde de curățenie unice, mult mai drastice, care nu admit similitudini cu alte domenii. Înacest sens, invocăm per ansamblu prevederile Regulamentului sanitar privind condiţiile de igienă pentru instituţiile medico-sanitare (în continuare – Regulament), aprobat prin HG nr.663 din 23.07.2010. Astfel, aceste condiții sunt dicate de faptul că există un risc sporit de contaminare biologică fie a personalului medical, fie a pacienților fie al terților. Iată de ce sunt un șir de condiții de igiena, care ar minimaliza riscurile de infectare cu infecții nosocomiale. Citeva exemple: 217. În încăperile funcţionale principale, de producere şi la locurile de muncă ale personalului medical de gardă şi altui personal trebuie să fie asiguraţi parametrii microclimatului, componenţa chimică şi bacteriologică a aerului; p.235. Toate încăperile, utilajul, inventarul medical şi cu altă destinaţie trebuie menţinute în condiţii de salubritate. 243. Respectarea standardelor de control al infecţiilor se va efectua conform cerinţelor Ministerului Sănătăţii. Prin Ordinul Ministerului Sănătății, nr.51 din 16.02.2009, a fost aprobat Ghidul de supraveghere şi control în infecţiile nosocomiale, ca material metodic și de conduită în combaterea infecțiilor nosocomiale și aplicarea măsurilor de asigurare a regimului sanitaro-igienic și antiepidemic în instituțiile medico-sanitare. Acest Ghid este obligatoriu pentru instituțiile medicale și instituie un șir de instructiuni, standarde și alte norme tehnice ce urmează a fi respectate pentru a evita riscurile de infectare. Odată externalizat serviciul de curățenie, Completul ANSC este obligat să ia în considerație faptul că acest serviciu este integrat în instituție și urmează a respecta standardele date. În acest ghid se explică că, În patologia umană infecţiile nosocomiale (IN) ocupă un loc deosebit. Ele se deosebesc prin incidenţa înaltă şi consecinţe grave, care duc direct sau indirect la majorarea bruscă a valorii tratamentului, precum şi a pagubei economice, morale şi sociale şi sunt considerate în prezent o problemă majoră de sănătate populaţională pentru toate instituţiile de asistenţă medicală (6, 7, 8, 10, 29). Conform expunerii OMS sub infecţie nosocomială se subînţelege orice maladie infecţioasă, care afectează pacientul ca rezultat al spitalizării sau adresării după asistenţă medicală, sau maladie infecţioasă care afectează lucrătorul medical al instituţiei sanitare ca urmare a îndeplinirii obligaţiunilor funcţionale, îndeferent de momentul apariţiei simptomelor în timpul sau după aflare în instituţia sanitară. Aceste standarde și ghiduri reprezintă acte normative, și demonstrează în mod elocvent că regulile pentru curățenie în IMS sunt specifice și sctricte, și apriori exclud existența serviciilor similare de curățenie din alte domenii de activitate, nonmedicale.IMS în funcţie de asistenţa medicală prestată, populaţia şi contingentele deservite, personalul medical ş.a. sunt în felul său unice. Prin urmare, este necesar ca planul de organizare a CI să fie elaborat şi adoptat pentru fiecare IMS, conform specificului şi necesităţilor. Totodată, există compartimente funcţionale generale necesare pentru activitatea cu succes al sistemului CI pentru orice IMS. O zi reusita
03.06.2020 13:23
Response to clarification: Buna ziua! Regim de lucru: de luni până vineri de la 08.00 până la 19.00 regim zi se face curățenie de bază de 2 ori între orele 11-13 și 17-19 (pe parcursul zilei în caz de necesitate). 23. Fiecare sâmbătă de la 08.00 până la 14.00 regim zi se face curățenie generală între orele 11-13 (pe parcursul zilei în caz de necesitate se efectuează curățenie de întreținere). 24. Grupurile sanitare urmează a fi prelucrate de 6 ori pe zi. 25. Beneficiarul își rezervă dreptul de a modifica programul de lucru al prestatorului în caz de necesitate. 26. Curățenie generală se petrece cu prelucrarea tuturor suprafețelor și instalațiilor, lămpilor, geamurilor, jaluzelelor, dulapurilor, stelajelor, etc. 27. Dat fiind faptul că Instituția este medicală personalul prestatorului răspunde de calitatea serviciilor prestate și poartă toată răspunderea pentru cazurile de aplicare amenzilor de către organele de control și etc. 28. În caz de stări epidemiologice se va aplica un regim special, care va fi aplicat după coordonarea cu prestatorul. 29. Personalul, care efectuează curățenie în cabinetele infecțioase, fizioterapie, vaccinare, chirurgie, staționar de zi, laboratoare, fizioterapia, cabinet de sterilizare, stomatologie rămân la dispoziția medicului pentru toată ziua. Lucrătorii dați nu pot efectua curățenie în coridoare, holuri, scări, veceuri de folosire universală. 30. În perioada când merge reparația în clădirile beneficiarului se efectuează strângerea și evacuarea gunoiului, curățarea podelelor de vopsea și alte. 31. Florile amplasate în cabinete, coridoare, holuri și pe scări trebuie să fie udate zilnic. 32. Covoarele trebuie să fie curățate de 2 ori pe an prin spălare și curățenie chimică la spălătorii specializate. 33. Colaboratorii prestatorului efectuează colectarea inventarului moale murdar (ștergare, capoate, lingerie de pat, etc.), care se transmit la spălătorie. Inventarul moale curat se distribuie respective prin cabinete tot de către colaboratorii prestatorului. 34. Prestatorul efectuează la necesitate lucrări de vopsire a geamurilor, ușilor, pereților cu materialele Beneficiarului. 35. Prestatorul trebuie să asigure dozatoare pentru pregătirea soluțiilor dezinfectante. 36. Prestatorul trebuie să asigure schimbul de dezinfectanți o dată în trimestru conform cerințelor epidemico-sanitare cu înregistrarea în registru de evidență datei de schimbare a dezinfectantului și denumirii dezinfectantului. Odată cu schimbarea dezinfectantului prestatorul efectuează instructajul personalului angajat în privința modalității și regulilor de utilizare a dezinfectantului utilizat cu prezentarea asistentei medicale majore a IMSP AMT Buiucani listei cu semnăturile angajaților prestatorului privind instructajul efectuat. 37. Prestatorul trebuie să efectuează trimestrial verificarea concentrației substanțelor active de dezinfectanți în soluțiile gata de lucru și să le prezinte Beneficiarului. 38. Se interzice stocarea deșeurilor menajere și cu pericol biologic. Eliminarea deșeurilor se efectuează deodată după colectarea lor. 39. Se asigură colectarea materialului moale murdar (halate, ștergare, lingerie și etc.) cu transmiterea lor la spălătorie internă și înlocuirea lor cu cele curate aduse din spălătorie. Serviciile de curățenie zilnică includ: 1. Spălarea / curățarea pardoselilor holurilor, coridoarelor şi scărilor de acces; 2. Dezinfectarea pardoselilor –zilnic o dată pe zi; 3. Ştergerea pervazurilor-zilnic o dată pe zi; 4. Curăţarea balustradelor - zilnic şi minim o dată pe zi; 5. Dezinfectarea balustradelor - zilnic o dată pe zi; 6. Ştergerea uşilor si a ferestrelor-zilnic; 7. Prelucrarea mobilierului-zilnic; 8. Colectarea şi depozitarea gunoiului în locuri special amenajate-zilnic de 3 ori pe zi; 9. Întreţinerea grupurilor sanitare - zilnic de 6 ori pe zi; 10. Spălarea şi curăţarea faţadei şi vitraliilor - de două ori pe an. 11. Covoraşe de protecţie la intrare-schimbarea zilnică 12. Curăţenia cabinetelor medicale cu suprafaţă totală de 10319.51 m2 (CCD – 2975.51; CMF nr.4 – 1528,8 m2, CMF nr.5 – 3553,3 m2, CMF nr.6 – 2261,9 m2). 13. Numărul de personal care va deservi sa fie de minimum 45persoane: în CCD – 12 persoane, în CMF nr.4 - 9 persoane, în CMF nr. 5 – 15 persoane, în CMF nr.6- 9 persoane. 1. Părțile înțeleg și acceptă, că una din cerințele principale în instituțiile medicale, inclusiv în instituția Beneficiarului, este organizarea, îndeplinirea şi menținerea regimului sanitaro-epidemiologic, crearea condițiilor favorabile pentru activitatea personalului medical şi asigurarea securității pacienților în prevenirea apariției şi răspândirii infecțiilor nosocomiale (bolilor intra spitaliceşti). 2. Funcția de bază a lucrătorilor pentru curăţenie ai Prestatorului este efectuarea calitativă şi la timp a curățeniei şi dezinfecției tuturor suprafețelor orizontale, verticale interne şi externe a încăperilor mobilierului în toate încăperile. 3. Metodele de curățenie se îndeplinesc manual cu folosirea inventarului necesar. 4. Dezinfecția poate fi folosită prin două metode:fizică-prin curățire, scuturare, aspirație şi prin folosirea etuvei (aburi la presiune): metoda chimică prin ștergere, înmuiere (scufundare) ori pulverizarea cu soluţie biodistructivă. 5. Prestatorul va avea grijă de aprovizionarea cu toate materialele de consum necesare pentru îndeplinirea serviciului care formează obiectul tenderului, şi de reaprovizionarea acestuia (pungi de culoare neagră pentru deșeurile menajere), hârtie igienică, săpun lichid antibacterian pentru mâini,prosoape pliante de unică folosință) nu mai rar de 2 ori pe săptămână și la necesitate. A) ZONE CU RISC SCĂZUT Include : Administrația cu birourile componente;Birourile șefilor de secții,a/șefe și departamente; medicilor încăperile de odihnă a a/medicale și infirmierelor, intrări principale, scări, ascensoare, coridoare de legătură, săli de conferinţă, recepţie, subsoluri etc. 1. Curăţenii ordinare: 1 dată pe zi - Deşertarea şi curăţirea coşurilor pentru deşeuri menajere(hârtie,ambalaje) etc., transportarea deşeurilor urbane la punctele de colectare. - Înlăturarea umedă a prafului de pe: pervazurile interne; mobilier până la înălţimea omului, obiectele de uz casnic, aparatele prezente pe birourile medicilor (doar dacă sunt deconectate), aparatele de telefon sau eventuale cabine şi cu ulterioara salubrizare a acestora. - Eliminarea amprentelor şi petelor de pe ambele laturi ale uşilor şi mânerelor, eventuale vitralii sau pereţi divizori. - Înlăturarea prafului de pe balustrada scărilor. - Măturatul umed al prafului şi reziduurilor de pe pardoseli şi scări. - Eventuala aspirare mecanică a pardoselilor. - Aspirarea mecanică a covoarelor, covoraşelor şi nişelor unde sunt situate; - Spălatul manual sau mecanic al pardoselilor de toate tipurile, inclusiv ascensoare şi ascensoarele pentru încărcături. - Salubrizarea grupurilor sanitare, robinetelor, mobilierului şi pardoselilor din grupurile sanitare. În fiecare zi va trebui de efectuat următoarele operaţii conform indicaţiilor personalului din secţie: - Aerisirea încăperilor - 2-3 ori/zi deschizând ferestrele în mod compatibil cu sistemele de aer condiţionat şi având grijă de îndepărtat jaluzelele; - Închiderea ferestrelor la sfârşitul operaţiilor, aranjarea jaluzelelor dacă e cazul şi stingerea luminilor care nu sunt necesare. IMPORTANT: Salubrizarea grupurilor sanitare(WC) accesibile publicului va trebui efectuată de 3 ori pe zi și la necesitate mai des. IMPORTANT: În cazul condiţiilor climaterice deosebite (ploaie sau zăpadă), trebuie de menţinut curate intrările principale direct din exterior prin intervenţii repetate care să împiedice acumularea sau transportarea murdăriei în alte încăperi. 2. Curăţenii periodice De 2 ori pe săptămână: - Măturatul şi spălatul mecanic a coridoarelor subsolului. O dată la 30 de zile: Curățenia generală a birourilor : - Îndepărtarea păienjenişului şi prafului de pe tavan spre podea , pereţi şi colţuri greu accesibile, cutii, jaluzele, corpuri de iluminat, părţile accesibile ale caloriferelor şi termo-convectoarelor, gurile de aerisire,mobilierul prezent in birou. - Măturatul şi spălatul manual al balcoanelor/teraselor externe. - Dezincrustarea chiuvetelor, robinetelor, vaselor de WC, etc.; - Degresarea ,dezinfecția și curățirea minuţioasă al blocului sanitar: • Dezinfectarea sifoanelor; • Dezinfectarea gresiei şi faianţei • Spălatul uşilor; • Spălatul minuțios şi dezinfectarea mobilierului prezent - Spălatul pereţilor din ascensoare, ascensoare pentru încărcături, - Spălatul geamurilor perimetral intern şi extern. O dată la 3 luni: - Întreţinerea pardoselilor tratate: aplicarea cerii şi lustruitul şi spălatul de fond al pardoselilor netratate; B) ZONELE CU RISC MEDIU 1. Curăţenii ordinare: De 2 ori pe zi Curățenia se petrece în birouri de 2 ori în zi începând cu ora 7 30-940;13 00-1500.Personalul implicat in efectuarea curățeniei va purta EPP-curat (costum/halat,chipiu,încălțăminte ușor de prelucrat(piele/înlocuitor)marcată conform destinației(Salon sau Grup sanitar) și va respecta consecutivitatea efectuării curățeniei – de la curat spre murdar cu EPP tehnic și vestimentar diferinciat. - pentru curăţenia suprafeţelor se folosește dezinfecţia prin ştergere, folosind +100 ml. soluţie biodistructivă la l m2, aprobate de MS al RM. După dezinfecție se petrece aerisirea 5-10 min. La orele 13 00-1500 curăţenia se petrece cu folosirea detergenţilor, recomandaţi pentru suprafeţe. Se prelucrează toate obiectele şi mobilierul aflat în salon - noptierele, masa, paturile, dulapurile pentru haine. Aceleaşi cerinţe se adresează şi la coridor, holul la postul asistentelor medicale. - Deşertarea şi curăţirea coşurilor cu deşeuri menajere etc., transportarea deşeurilor urbane la punctele de colectare. - Salubrizarea pervazurilor interioare, părţilor accesibile ale caloriferelor şi termo-convectoarelor, - de pe aparatele medicale praful se înlătură umed şi se curăţă doar dacă nu funcţionează, în orice caz, sub supravegherea personalului medical din secţie, - Măturatul umed al pardoselilor cu bucăţi de pânză de unică folosinţă pretratate. - Spălatul manual pardoselilor cu inventar marcat destinației și locației. - Eliminarea amprentelor şi petelor de pe uşi, mânere şi întrerupătoare, telefon şi ulterioară salubrizare. - Salubrizarea mobilierului şi obiectelor de uz casnic până la înălţimea omului. - Înlăturarea prafului de pe balustrada scărilor, In regimul de curățenie se include: 1. Curățenia umedă a suprafețelor superioare şi interioare a noptierelor şi meselor în saloane cu șervețele speciale aparte cu folosirea soluției dezinfectante; 14. Curățenia umedă a uşilor şi minerilor; 15. Curățenia umedă a dulapurilor pentru haine în saloane, oglinzilor; 16. Curățenia umedă a suprafețelor în birourilor conform orarului indicat; 17. Ștergerea umedă a pereților, ștergerea caloriferelor, geamurilor, jaluzelelor, dulapurilor pentru haine, nișelor pentru instalațiile de oxigen şi lămpile luminiscente. 18. Curățenia instalațiilor sanitare - lavoare şi scaunelor de WC cu detergent - dezinfectant special pentru instalațiile sanitare; 19. Evacuarea deșeurilor menajere din birouri de 2 ori în zi şi la necesitate 20. Este interzis de a folosi pentru curățenie mături, perii uscate. IMPORTANT: Salubrizarea grupurilor sanitare comune (WC)va trebui să prevadă 3 intervenţii pe zi. 2. Curăţenii periodice: În fiecare zi vor trebui efectuate următoarele operaţii la indicaţia personalului din secţie:- 3-4 ori -Aerisirea încăperilor, deschizând ferestrele în mod compatibil cu sistemele de aer condiţionat şi având grijă de îndepărtat jaluzelele; - Închiderea ferestrelor la sfârşitul operaţiilor şi stingerea luminilor care nu sunt necesare. O dată la 30 de zile: Curățenia generală cu soluții biodistructive permise de MS a tuturor spațiilor cu prelucrarea tuturor suprafețelor, folosind detergent, clătirea cu apă, apoi dezinfecția, aerisirea. În cazul când se folosesc dezinfectanți cu component degresant, se aplică pe suprafeței soluția respectivă şi se așteaptă expoziția conform instrucțiunii preparatului apoi se clătește cu apă. - Îndepărtarea păienjenişului şi prafului de pe tavan, pereţi şi colţuri greu accesibile, cutii, jaluzele, părţile accesibile ale caloriferelor şi termoconvectoarelor, gurile de aerisire. - La curățenia generală în saloane o dată în lună se include ștergerea cu o lavetă umezită tavanul; - Spălatul şi salubrizarea ulterioară a mobilierului şi obiectelor de uz casnic care nu se pot mişca, - Spălatul a părţilor accesibile ale caloriferelor şi termo-convectoarelor, - Spălatul eventualelor vitralii şi pereţilor divizori interni, uşilor şi mânerelor, ascensoarelor şi ascensoarelor pentru încărcături. - Măturatul şi spălatul teraselor - Spălatul geamurilor interne şi externe. - Spălatul pereţilor lavabili din camere, coridoare, etc. Curăţenia de fond a grupurilor sanitare:Se utilizează preparate biodistructive aprobate de MS al RM,preparate pentru instalații sanitare specifice: - Dezinfectarea sifoanelor; - Dezinfectarea gresiei şi faianţei; - Spălatul uşilor; - Dezincrustarea chiuvetelor, robinetelor, vaselor de WC, etc. și eliminarea mirosurilor neplăcute a urmelor de produse biologice; O dată la 3 luni: - Întreţinerea pardoselilor tratate: aplicarea cerii şi lustruitul pardoselilor şi spălatul de fond al pardoselilor netratate (după înlăturarea preventivă a obiectelor de uz casnic). IMPORTANT: Operaţiile de înlăturare din camere a mobilierului care poate fi deplasat prevăd supravegherea din partea personalului medical şi sanitar în ceea ce privesc aparatele electro-medicale. C). ZONE CU RISC ÎNALT - Curăţenii periodice: Curățenia se petrece de 3ori începând cu orele :7 30-930;12 30-14 30;16 30 -1830; Cu folosirea detergentului o dată în zi , alte 2 ori după prelucrarea suprafețelor, se aplică preparate biodistructive, prin ștergere folosind 100 ml. la lm2 suprafață. In sălile de pansament şi sălile de tratament se aplică cerințe foarte stricte asemănătoare ca în sălile de operație. Utilajul folosit pentru curățenie este strict individual, marcat conform destinației (mop, lavete ) dezinfectat la nivel înalt ori sterilizat şi obligator aparte pentru fiecare sală. O dată la 6 zile: Curățenia generală cu soluții biodistructive permise de MS.: Curățenia generală se petrece o dată în săptămână conform graficului stabilit, folosind setul de șervețele şi meșe sterile, special destinate pentru fiecare sală. - Se curăță suprafețele orizontale prin ștergere cu soluție biodistructivă; aspirarea covoarelor; - La orele 12 30-14 30 se petrece curățenia totală a cabinetelor cu soluție detergentă şi dezinfectantă prin ștergere. Curăţenia grupurilor sanitare: - Curățenia instalațiilor sanitare - lavoare şi scaunelor de WC cu detergent - dezinfectant special pentru instalațiile sanitare; - Evacuarea deșeurilor menajere de 2 ori în zi şi la necesitate Curățenia generală în cabinete, grupurilor sanitare se petrece o dată în lună cu curățenia tuturor suprafețelor - pereților, tavanului, geamurilor, mobilierului, podelei, cu folosirea detergenților şi preparatelor biodistructive Notă: In fiecare secţie în caz de depistare a unei boli infecțioase, regimul de prelucrare şi dezinfecţie a încăperilor, se va petrece conform cazului de infecție, la indicația medicului epidemiolog,administrației. - Nerespectarea orarului de muncă (plecare/părăsire locului de muncă sau neprezentare la timp fără motive întemeiate )de către angajații firmei de curățenie prevede sancțiuni in mărime de 10% din contract. O zi reusita
Canceled procedure
Estimated value without VAT5/21/2020 4:37:52 PM - 6/18/2020 12:00:00 AM
6/18/2020 12:00:00 AM - 6/24/2020 12:00:00 AM