- Clarification stage
- Bid submission
- E-tenders
- Bid evaluation
- Contract
Servicii de investigaţie şi de siguranţă
Information about the contracting authority
Name
Fiscal code / IDNO
Address
Web site
Contact
Name and surname
Contact phone
Fax
Tender information
Date of publishing
Last edited
MTender ID
CPV code
Procedure type
Evaluation criteria
Bid lot list
Lot name : Servicii de investigaţie şi de siguranţă
Servicii de investigaţie şi de siguranţă
Status
Estimated value
ID
Procurement procedure documents
Documentaţia Standard
Award documentation
12/27/2018 8:20:28 AM
03.01.2019 11:41
Response to clarification: Ca urmare a solicitării termenul de depunerea a ofertelor a fost modificat.
04.01.2019 15:39
Response to clarification: Referitor la solicitarea de clarificări la Licitația Publică deschisă cu ID ocds-b3wdp1-MD-1545891325341-EV-1545891628598, grupul de lucru al Casei Naționale de Asigurări Sociale Vă informează. Conform art.14 a Legii privind achizițiile publice nr.131 din 03.07.2015, în atribuțiile grupului de lucru sunt incluse următoarele: ” c) elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziţie publică;” respectiv și Hotărîrea Guvernului nr. 667 din 27.05.2016, la capitolul III ” ATRIBUŢIILE GRUPULUI DE LUCRU” prevede următoare: ”5) elaborează documentaţia de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziţie publică;” iar capitolul IV ”OBLIGAŢIILE GRUPULUI DE LUCRU” prevede următoarele: ”1) să asigure eficienţa achiziţiilor pentru necesităţile autorităţii contractante; 2) să asigure participarea pe scară largă a operatorilor economici la procedurile de achiziţie, în scopul asigurării concurenţei şi combaterii concurenţei neloiale în domeniul achiziţiilor publice;”. Așadar, referitor la actele normative menționate de DVS, grupul de lucru al CNAS consideră că prin art.50 al Legii privind achizițiile publice nr.131 din 03.07.2015, unde este menționat că: ”Structura şi conţinutul documentației de atribuire sunt stabilite în documentaţia standard aprobată de Ministerul Finanţelor” și respectiv, ordinul Ministerului Finanțelor nr.160 din 26.12.2017 ”Cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de servicii de pază” să referă anume la ”Structura şi conţinutul documentației de atribuire” ca model. Aceste acte stabilesc normele de elaborare a Documentației de atribuire de către grupul de lucru al autorității contractante, dar nicidecum nu implică obligarea grupului de lucru în aplicarea criteriilor de atribuire stipulate în Modelul menționat mai sus. Astfel, nici în acte normative indicate de DVS nu este menționat concret obligativitatea aplicării de către grupul de lucru al autorității contractante a unor anumite criterii de atribuire stipulate în modelul de Documentație. Respectiv, întru a nu limita drepturile Grupului de lucru, toate Documentele standard prevăd posibilitatea de indicare a documentelor obligatorii prin bifare. În caz de dispuneți de un act normativ în vigoare al Republicii Moldova, în care sunt stipulate criterii obligatorii necesari a fi aplicate în documentația standard de către grupul de lucru al autorității contractante referitor la procedura în cauză, solicităm respectuos să ne le prezentați. Totodată, Vă aducem la cunoștință că întru implimentarea din 01.10.2018 a noului Sistemul informațional automatizat „Registrul de stat al achizițiilor publice” (MTender) pentru achizițiile publice au fost implementate un nou șir de acte legislative și anume: • Hotărărea Guvernului nr.986 din 10.10.2018 ”pentru aprobarea Regulamentului privind modul de ținere a Registrului de stat al achizițiilor publice format de Sistemul informațional automatizat „Registrul de stat al achizițiilor publice” (MTender) ” • Ordinului Ministerului Finanțelor nr.174 din 05.10.2018 ” Cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de servicii” , • Ordinului Ministerului Finanțelor nr.177 din 09.10.2018 ” Cu privire la aprobarea formularului standard al Documentului unic de achiziții European” Așadar, la moment este aprobat un nou model al ”Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de servicii”, fără a stipula că servicii de pază sunt o excepție de la actele normative actualizate. Referitor la prevederile Ordinului Ministerului Finanțelor nr.160 din 26.12.2017 ”Cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de servicii de pază”, la moment actul dat nu este actualizat și nu ia în considerare prevederile Ordinului Ministerului Finanțelor nr.177 din 09.10.2018 ”Cu privire la aprobarea formularului standard al Documentului unic de achiziții European”, prin care se stabilește obligativitatea concreta de includerea a actului dat. Reieșind din cele expuse, Grupul de lucru privind achizițiile publice a CNAS, analizănd actele legislative a Republicii Moldova în vigoare, nu a constatat obligativitatea includerii ca cerințe obligatorii de către grupul de lucru al autorității contractante a criteriilor de atribuire reflectate în ordinul Ministerului Finanțelor nr. 160 din 26.12.2017 ”Cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de servicii de pază” și menționate de DVS și anume: ”3.9 ”Numărul angajaților întreprinderii să nu fie mai mic de 200 de unități”. 3.10 ” Salariul mediu lunar calculat al angajaților întreprinderi pentru perioada de 6 luni calendaristice consecutive, finalizate pînă la luna calendaristică precedentă față de termenul limită de depunere a ofertelor, să nu fie mai mic de cuantumul minim garantat al salariului în sectorul real, la care se adaugă 30%”, care pot fi considerate de către instituțiile de control ca criterii ce încalcă principiile de neasigurare a eficienței achizițiilor, dar și restricționează (limitează) nejustificat participarea pe scară largă a operatorilor economici.
Canceled procedure
Estimated value without VAT12/27/2018 8:20:28 AM - 1/5/2019 11:41:24 AM
1/5/2019 11:41:24 AM - 1/16/2019 10:00:00 AM